Uhyggeligt hyggeligt i LEGOLAND

INVITERET AF LEGOLAND

Vi tog på familietur i forrige weekend og destinationen var LEGOLAND. Vi var så heldige, at blive inviteret på ophold og nøj hvor havde vi glædet os! Det er jo en fantastisk park og vi har været der før for halvandet år siden. Lucas har flere gange spurgt, om ikke vi snart skulle i Legoland igen og nu skulle det endelig være.

Fra den 7 oktober til den 4 november spreder uhyggen sig i LEGOLAND og tusindvis af græskar, spindelvæv og skræmmende væsner pryder parken, sammen med en masse andre halloween finurligheder. Det er en perfekt destination til en Wsjov udflugt i efterårsferien, hvor åbningstiderne er udvidet helt til kl. 21 og hver aften afsluttes med fyrværkeri. Det kan nemlig varmt anbefales at give det et visit, nu hvor det hyggelige LEGOLAND er blevet gjort super u-hyggeligt i forbindelse med halloween.

Det er også muligt at være med i konkurrencen om at bygge et sejt græskar af Legoklodser og være med i “Brick & Treat” jagten, hvor man kan møde LEGOLANDS (U)-hyggelige væsener.

Vi ankom til Billund den 6 oktober lige over middag, hvor vi tjekkede ind på vores værelse på Hotel LEGOLAND. Vi skulle bo på Ninjago værelset og man må sige, at der ikke var et øje tørt! Der var gjort så meget ud af det og det var som om, at træde ind i en anden verden. Sikke en oplevelse at få med!

Det bedste af det hele er, at hotellet faktisk ligger midt i parken. Så da vi havde sat vores bagage på værelset, gik vi ud på eventyr. Vi skulle bare lige over en gangbro og så stod der en fornem mand og tog imod vores entrebilletter. Vi var sultne da vi kom ind i Legoland, så vi startede ud med at spise sen frokost. Det blev til burgere og pommes fritter og se lige hvor cool de er - formet som LEGO. Dét er da gennemført!

Efterfølgende brugte vi et par sjove timer i parken. Lucas fik prøvet nogle forlystelser, både alene og sammen med sin far imens jeg havde Tobias i bæreselen, hvor han tog sig en dejlig lur. De fik prøvet den nye rutchebane Flying Eagle. Med sine 104 centimeter var Lucas lige med nød og næppe stor nok til at prøve den i selskab med en voksen. Der var ingen vej udenom, den VILLE han prøve. Han er lige fyldt 4 år og nogle gange synes mor her, at han er lidt for modig. De gik i kø og da det endelig blev deres tur, fik jeg lidt ondt i maven over at min lille dreng var med i vognen. Jeg prøvede at spotte om han grinede, lige i starten så han lidt anspændt ud men SÅ kom det store smil og jeg kunne ånde lettet op. Han havde en FEST og da de kom ned igen, snakkede han begejstret om turen og om, at det var det vildeste og sejeste han nogensinde havde prøvet. <3

Der er mere end 50 forlystelser i LEGOLAND, så vi nåede langt fra dem alle den første dag. Det foregik i roligt tempo og vi fik set os godt omkring. Vi var også i Atlantis, selv i akvarierne var der pyntet op til Halloween. Det vat så fint og derinde var især hajerne og rokkerne var et stort hit.

Det blev spisetid og vi gik tilbage på hotellet. Vi spiste aftensmad på hotellets restaurant Panorama, hvor de havde en sindssygt lækker buffet. Jeg gik to gange, det skal man jo til buffet 😁 Den, første gang bestod min tallerken af forskelligt lækkert fisk og runde to bød på kød med kartofler og sovs. Ligesom jeg elsker det! Der var også et godt udvalg til børnene, de havde deres egen buffet med Lego pommes fritter, Nuggets, burgere, spagetti med kødsovs, pøslehorn og meget mere. Vi gik bestemt ikke sultne i seng!
Da vi var mættet, gik vi på værelset, puttede drengene og lagde os godt til rette i sengen, med det snolder og de kolde dåsecolaer vi havde været mede og købe i receptionen.

Efter en god nattesøvn gik vi igen i hotellets restauranten Panorama, denne gang for at spise morgenmad. Det var SERIØST overdådigt, aldrig i mit liv har jeg set så lækkert et morgenbord🙏🏻 Der var rundstykker, frisk frugt, English breakfirst med æg, bacon mm. Alverdens morgenmadsprodukter til mælk, Amerikanske pandekager og pandekager man selv kunne stege, flere kager, croissanter og meget mere. Mums siger jeg bare! Igen skulle jeg selvfølgelig have to tallerkner, mindre kunne ligesom ikke gøre det?. Dette var min dessert tallerken, lækkert ikke? 😍

Da vi havde spist, pakkede vi vores ting sammen og tjekkede ud af værelset. Vi var mega klar til en ny dag i LEGOLAND. Min mor kom til Billund, for at være sammen med os derinde. Det var en overraskelse for Lucas at mormor kom og han blev simpelthen så glad! Det var rigtig hyggeligt at have hende med inden i parken, så prøvede vi ting med Lucas på skift, imens en af os stod tilbage og ventede sammen med Tobias.

Det var om søndagen, at den fik fuld gas med de lidt vildere forlystelser. Vi fik prøvet alt det, som Lucas var stor nok til at prøve. Man kan prøve en del af de større forlystelser, når man er over 100 cm. Hvis man er i selskab med en voksen, selvfølgelig. Der var mange forlystelser som han gerne ville prøve, han er virkelig blevet en vildbasse!

I LEGOLAND er der noget for alle aldre, det kan bestemt anbefales med en famileudflugt dertil! Særligt her i Halloween, vi var blæst bagover af hvor meget der var gjort ud af det. Udover al pynten i parken, var der de (u)hyggelige væsener der rendte rundt, uhylleige selfiespot, musik fra gardere, brick & treat osv. Selv i madboderne var der halloween tema, og vi fik blå popcorn og grøn flødeskum i vores kopper med varm kakao.

Det er uhyggeligt hyggeligt i LEGOLAND og vi havde de bedste dage derinde!